6 sposobów na zimowe smutki

1Wiele osób boryka się z obniżeniem samopoczucia w zimie. Szczególnie, gdy za oknem jest szaro, zimno. W drodze do pracy – ciemno. Wychodząc z pracy – ciemno. Nagle łapiemy się na tym, że od tygodnia nie robimy nic innego jak wylegiwanie się w łóżku i spanie po godzinach. Nie mamy energii, zwykły spacer wydaje się nieprzyjemnym i niepotrzebnym wysiłkiem, a znajomi powoli zapominają, że żyjemy.

W takiej sytuacji bardzo łatwo popaść w otępienie i smutek. Może nie jestem ekspertem w tych sprawach, ale ja mam na niego kilka sposobów.


1. Posprzątaj

Nic tak nie wpływa na samopoczucie w domu jak bałagan. Sprzątanie działa w sposób.. oczyszczający (a jakże), mamy chwilę, by oderwać myśli i skupić się przez chwilę na czymś innym. Z mojego doświadczenia wiem, że doprowadzając otaczającą nas przestań do porządku sprawiamy, że nasze myśli nagle nabierają świeżości, pojawiają się nowe pomysły i energia. To takie proste! 🙂 Poukładaj rozrzucone dookoła rzeczy, odkurz podłogę, rozsuń zasłony aby wpuścić do pomieszczeń więcej cennego światła, lub, jeśli jest już późno, zadbaj o nastrojowe oświetlenie, zapal świeczki. Podlej kwiaty, nakarm zwierzęta. Te drobne czynności sprawią, że poczujesz się potrzebna. Dbanie o własne rośliny i ukochane zwierzęta wpływa na człowieka niezwykle kojąco.

2. Włącz ulubioną muzykę

Jedną z najbardziej pomocnych rzeczy przy sprzątaniu, tak jak przy treningu, jest dobra muzyka. Nie może być senna i smutna. Dobierz taką muzykę, która zazwyczaj wprawia cię w dobry humor, przypomnij sobie czego słuchałaś 5 lub 10 lat temu i włącz to teraz. Wrócą wspomnienia, zdziwisz się jak dobrze pamiętasz słowa piosenek sprzed lat. Nawet nie zauważysz kiedy cały dom zacznie błyszczeć, gdy ty tańczysz z miotłą i śpiewasz ulubione piosenki.

23. Weź kąpiel

Po sprzątaniu czas na zadbanie o siebie. Weź kąpiel lub prysznic. Nie śpiesz się, zadbaj o to by było ciepło i przyjemnie. Otocz sie ulubionymi zapachami. Zapomnij na chwilę o zimie. Po kąpieli ubierz piżamę lub wygodny dres (taki, w którym czujesz się dobrze i.. ładnie). Ułóż włosy, pomaluj paznokcie. Zrób te rzeczy, dzięki którym w normalne dni czujesz się piękna. Co z tego, że nigdzie nie wychodzisz. Wyglądasz świetnie i tylko to się liczy.

4. Upiecz ciasto i zrób herbatę

Upiecz ciasto. Nawet jeśli nigdy wcześniej tego nie robiłaś. Bardzo dużo ciast jest banalnie prostych do wykonania. A nawet jeśli nie wyjdzie to nic nie szkodzi. Następnym razem będziesz wiedziała co zrobić lepiej. Gdy w domu pachnie już ciastem zaparz herbatę w swoim ulubionym kubku.

5. Wybierz dobrą książkę3

Z półki wybierz książkę, którą już kiedyś czytałaś i bardzo Ci się podobała. A może masz jakąś książkę, którą od dawna chciałaś przeczytać, ale jakoś do tej pory nie miałaś czasu? Znajdź ją teraz. Jeśli masz czytnik elektroniczny łatwo możesz wybrać z list polecanych książek na zimowy wieczór jakąś pozycję i kupić e-booka w wybranym sklepie internetowym. Ja też polecam książki na zimowe wieczory w tym poście.

6. Odetchnij

Nałóż sobie kawałek ciepłego ciasta, chwyć kubek z herbatą i usiądź w ulubionym miejscu w domu. Rozejrzyj się. Jest czysto, pachnie ciastem. Nagle zimowa cisza nie jest już taka smutna, a nawet zaczęła być przyjemna. Nie jest ci zimno, szarugę za oknem łagodzi blask świeczek. Jesteś otoczona przedmiotami, które wywołują radość. Teraz zasłużyłaś na odpoczynek. Owiń się kocem, na kolanach ułóż wybraną wcześniej książkę i pozwól jej Cię pochłonąć.

A Wy jak radzicie sobie z zimowymi smutkami? Czy macie jakieś sprawdzone sposoby? Czekam na Wasze komentarze 🙂
Reklamy

3 thoughts on “6 sposobów na zimowe smutki

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s