Byliśmy łgarzami – E. Lockhart

bylismy-lgarzami-b-iext28353880Za tę książkę zabrałam się z ochotą po przeczytaniu jej recenzji na blogu Fioletowy Notes. Zachęciła mnie okładka, chociaż szczerze mówiąc podeszłam do lektury dość sceptycznie. Mam pewne wymagania do literatury. Nie lubię banalnych książek i zbyt prostego stylu pisania. Przyzwyczajona do czytania klasyków i noblistów chciałam jednak sprawdzić inne gatunki i tak oto na mojej liście książek-do-przeczytania znalazła się ta pozycja.


Od samego początku miałam wrażenie, że będzie to kolejna powieść dla młodzieży. Głównymi bohaterami są piętnastoletni kuzyni Cadence, Johnny i Mirren oraz ich przyjaciel Gat. Kuzyni należą do szanowanej i bogatej rodziny Sinclare’ów i od lat każde wakacje spędzają razem na prywatnej wyspie. Pewnego lata dochodzi do wydarzeń, które zaważą na losie każdego z nich.

Główna bohaterka za sprawą doznanego wtedy urazu głowy traci pamięć i przez większą część książki pragnie przypomnieć sobie, co tak na prawdę się wtedy wydarzyło.

Mamy w tej historii wątek miłosny, mamy skłóconą o majątek rodzinę, jest bogactwo i bunt przeciwko niemu. I może dałabym wyższą ocenę tej książce, gdyby nie była napisana tak bardzo słabo stylistycznie.

e-lockhart-009

E. Lockhart

Lockhart na siłę starała się być.. poetyczną, niczym nastoletnie zakochane serce. Może jestem za stara, a może po prostu ta książka jest słaba pod tym względem. Nie bardzo umiem także dostrzec w niej jakiś morał. Miałam też często wrażenie, że zaraz przeczytam coś w stylu „mój kochany, drogi pamiętniczku…”.

W niektórych recenzjach czytam, że zakończenie było bardzo przewidywalne, jednak muszę z zaskoczeniem stwierdzić, że do końca myślałam, że historia skończy się inaczej. Nie chcąc spoilerować, napiszę tylko, że daję książce plusa. Doprowadziła do tego, że cały sobotni ranek, kończąc ją czytać, pochlipywałam w chusteczkę. A to nie zdarza
się często.

Ocena 5/10


Informacje o książce

Tytuł:                        Byliśmy łgarzami
Tytuł oryginału:    We were liars
Autor:                       E. Lockhart
Wydawnictwo:      YA!
Data wydania:       16 kwietnia 2015
ISBN:                        9788328020054
Liczba stron:          240

Skomentuj

