Woody Allen. Rozmowy – Eric Lax

woody-allen-rozmowy-b-iext8245188Po tę książkę sięgnęłam już jakiś czas temu. Lubię niektóre starsze filmy Woodego Allena, więc myślałam, że to książka dla mnie.


Niestety, im jestem starsza, tym mniej cenię reżysera za jego twórczość, poczucie humoru czy nawet inteligencję. Filmy, które teraz tworzy z zawrotną prędkością, uważam za słabe jakościowo. Z roku na rok jego twórczość wydaje mi się coraz bardziej skomercjalizowana.

Aby czytać z zaciekawieniem tę książkę trzeba być naprawdę biegłym w kinemericatografii Allena. Oczywiście jest to zapis 40 lat rozmów autora – Eric Lax – z reżyserem. O czym więc mieliby mówić jeśli nie o filmach? Jednak trochę zmęczyło mnie żonglowanie motywami oraz opisy scen wyrwane z kontekstu. Denerwuje także brak zdjęć odnoszących się do danych scen z filmu, kluczowych do zrozumienia całego rozdziału. Na początku próbowałam włączać fragment lub oglądać cały film, o którym mowa, ale mimo, że widziałam prawie wszystkie filmy Allena, nie nadążyłam za tempem konwersacji obu panów i byłam szczęśliwa mogąc zakończyć tę lekturę.

Polecam dla wielbicieli i oddanych fanów. Każdy inny ciężko przez ten tom przebrnie… lub wcale.

Ocena: 3/10

One thought on “Woody Allen. Rozmowy – Eric Lax

Skomentuj

