Księżniczka z lodu – Camilla Läckberg

Screen Shot 2015-12-08 at 17.30.50

Zawsze myślałam, że kryminały to jakiś podrzędny gatunek literatury. Z biegiem lat moje opinie na temat niektórych pisarzy lub gatunków ulegają stanowczej zmianie. Znudzona literaturą klasyczną, przy której zasypiałam do tej pory, zapragnęłam w końcu dorwać w swoje ręce książkę, która mnie wciągnie. Na tyle, że zapomnę jak jest późno lub całkiem świadomie będę czytała rozdział za rozdziałem, aż dosłownie nie padnę. Zaczęłam więc czytać kryminały. Po trylogii Millenium przyszedł czas na polecaną mi już wielokrotnie sagę Camilli Läckberg.


Läckberg sprawnie łączy gatunek kryminału po części z powieścią obyczajową i romansem. W pierwszej części sagi poznajemy młodą pisarkę Ericę oraz dzielnego policjanta Patricka.

Postaci te od samego początku budzą sympatię, ponieważ każdy z nas z pewnością odnajdzie w nich cząstkę siebie. Erica jest lekko roztrzepana, niepewna siebie, chociaż potrafi postawić na swoim. Zaśmiewałam się czytając fragment, w którym przygotowuje się na randkę z Patrickiem. On za to pełni w książce rolę małomiasteczkowego detektywa. Taki chłopak z sąsiedztwa, tylko, że akurat jest na tropie cichego zabcamillaójcy. Więcej nie zdradzę. Jeśli chodzi o sam wątek kryminalny prowadzony jest dość wartko, choć bywały momenty, gdzie historia stawała się troszkę przewidywalna, co często mnie irytuje. Książkę pochłonęłam w jedną noc – czyli zdała egzamin. Dla kogoś, kto czytał wcześniej Millenium, Księżniczka z lodu może wydać się trochę mniej ambitna, mniej zagmatwana, po prostu łatwiejsza (no i krótsza) ale, moim zdaniem nie ma co narzekać. Całość oceniam na tyle dobrze, że z chęcią sięgnęłam po kolejną część historii duetu Erica-Patrick, i właśnie dziś mam zamiar ją skończyć! 🙂

Ocena: 7 / 10

Skomentuj

